Tener en afirmativo y negativo tienen sentido distintos etnre inglés y español. En esta clase machacmos su uso con mucha práctica.

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Hola, buenos días, buenas tardes y buenas noches y gracias a todos por escuchar las clases de inglés diario. Inglés gratis para todos.

 

Teacher: Tener que. To have to. To have to. Tener que. Robert, tenemos que trabajar.

Student: We have to work.

Teacher: Chema, tengo que hablar contigo.

Student: I have to… Speak with you.

Teacher: Héctor, tienes que ayudarme con esto.

Student: You have to help me with this.

Teacher: Robert, si tienes que hacerlo no te lo impido yo.

Student: If you have to do I don’t…

Teacher: Interrupt.

Student: Interrupt.

Teacher: Interrumpir. Interruptor. Interrupt. ¿Ok? Has dicho “Si tienes que hacer, no te impido yo”. Pero, si tienes que hacerlo no te lo impido yo.

Student: If you have got to do it, I don’t interrupt you.

Teacher: Perfect. Chema, tuve que ir a Madrid ayer.

Student: I will… past ¿Cómo es past?

Teacer: “Have” en pasado is…

Student: Has?

Teacher: No. Had.

Student: ¡Had, had, had!

Teacher: H-A-D.

Student: I had to go…

Teacher: No, I have to go. “Tengo que ir”. Tuve que ir, I…

Student: I had to go yesterday a Madrid?

Teacher: Yeah. To Madrid.

Student: To Madrid.

Student: And I was es “fui” ¿No? Fui.

Teacher: I was…

Student: No, tuve que ir.

Teacher: Yeah, es fui. No actually “I went. I went”. Go, Voy “I go”. Fui “I went”.

Student: I go es el pasado del To be?

Teacher: Was is To be.

Student: Ah. Ayer estuve. No tuve que ir.

Teacher: Ayer estuve, ayer estuve en Madrid. I was in Madrid.

Student: I was in Madrid yesterday.

Teacher: Yeah, pero fui a Madrid. I went to Madrid yesterday. Y ayer tuve que ir a Madrid.

Student: Estar o ir. I have go to…

Teacher: Cuidado.

Student: I had to go to Madrid yesterday.

Teacher: Ok, Héctor. Tuvimos que ver a la familia.

Student: We had, we had to see to our family?

Teacher: Good. We had to see our family.

Student: Sin…

Student: No, porque ya lo has utilizado en el auxiliar.

Teacher: Es el infinitivo.

Student: We had to see our family.

Teacher: Good. Carlos tiene que trabajar todos los días.

Student: Carlos have got to work every day.

Teacher: Alex tiene que trabajar más rápido.

Student: Alex have to work more faster.

Teacher: ¡Faster! Faster.

Student: Faster.

Student: Faster or quickly? Is the same?

Teacher: No quickly …

Student: What is the asignado quickly or faster? ¿O no hay asignado?

Teacher: Both are good. Both. More fast es más…

Student: Quickly only? Without…

Student: More fast…

Student: Quickly is incorrect. Más rápidamente no, sería “rápidamente o más rápido”.

Teacher: Exacto.

Student: Es como el español.

Teacher: Exacto, sí. Es como en el español. Si lo piensas en español normalmente funciona igual en inglés. Más rápidamente es un poco acendrado

Student: More quickly is acendrado

Student: ¡Claro! Como en español también.

Teacher: Tú te has enojado rápidamente

Student: Quickly also.

Teacher: Yeah, quickly. Yeah. And you can say “quicker”. Más rápido.

Student: Or more fast.

Teacher: Quicker.

Student: Or more fast. More fast is… More fuck off. More, fuera.

Teacher: Yeah. Yeah. Faster.

Student: Faster or quickly.

Teacher: Quicker. Yeah. Quicker también.

Student: Quicker.

Teacher: Ok. No puedo porque tengo que irme rápido, Héctor.

Student: I can’t because I need to leave faster?

Teacher: Más rápido no, rápido.

Student: I can because I have got to leave fast.

Teacher: Yeah, perfect. No te puedo ayudar porque tengo que irme.

Student: I can help you because I have to go out.

Teacher: Yeah, leave.

Student: Leave out?

Teacher: Leave, irme.

Student: Leave. Irme.

Teacher: Si es irme, I have to leave.

Student: Go out?

Teacher: Go out es más “Salir”.

Student: Salir, sólo salir. ¿No, sería correcto? Tengo que salir. Tengo que salir. I need to go out.

Teacher: Yo diría que con salir, go out, e irme, leave.

Student: Leave. Leave.

Student: Leave.

Student: Leave ¿Con qué? ¿Cómo se…

Student: Leave.

Teacher: Leave.

Student: Leave de “Walk behind”.

Student: ¡Ah ok, Leave! Sí, sí, sí. Leave.

Student: Salir.

Student: Sí, sí, sí.

Teacher: No los puedo ayudar porque tengo que ir a casa.

Student: I can’t help us because…

Teacher: I can’t help.

Student: I can help because…

Teacher: You…

Student: help you because… Eh ¿Qué más?

Teacher: Tengo que ir a casa.

Student: Because I have go…

Teacher: No, no… I have…

Student: I have got to go? I have to go home.

Teacher: Perfect. I have to go home. Exactly. I have to go home. I have to go to my house. No, a veces pero mejor “I have to go home” great, well done. No me tienes que ayudar, lo tengo controlado.

Student: You don’t have to help me because I control it?

Teacher: I have…

Student: I have control?

Teacher: Lo tengo controlado.

Student: I have control it. I have the control?

Teacher: No. I have it. Ok, en inglés por otro lado es “Bajo control”.

Student: Under the control.

Teacher: Yeah, exactly. Siempre.

Student: Under control. Under control like My Chemical Brothers’s song…

Teacher: Exactly. Out of control. Under control.

tener_que_have_got
have got ingles

Student: Control es bajo control.

Teacher: Yeah so. No me tienes que ayudar, lo tengo bajo control.

Student: You don’t have to help me, I’m under control.

Teacher: Yeah or I have it under control.

Student: I have it or I’m.

Teacher: I’m under control.

Student: No, I have it under control.

Teacher: Tienes que irte ahora.

Student: You have to leave now.

Teacher: Si tienes que irte no pasa nada, pero terminar el trabajo primera cosa mañana.

Student: If do you have… ¿Puede repetir?

Teacher: Si tienes que irte…

Student: If you leave now…

Teacher: Si tienes que…

Student: If you have got to leave…

Teacher: No pasa nada.

Student: No pasa nada… Eh… Don’t…

Teacher: Don’t worry.

Student: ¡Don’t worry! No, ¿Cómo es? I don’t know.

Teacher: Ok so. Si tienes que irte no pasa nada.

Student: No pasa nada cómo…

Teacher: Don’t worry.

Student: Don’t worry. If have to leave don’t worry.

Teacher: Yeah, if you have to leave. Si tienes que irte.

Student: If you have to leave, don’t worry.

Teacher: If you have to leave, don’t worry. Ok?

Student: Ok.

Teacher: Good, tengo que irme porque tengo prisa.

Student: I have to leave because I have… ¿Prisa? No sé.

Student: Pressure?

Student: Hurry up?

Teacher: It’s a little bit different. Tengo, ¿Cómo se dice tengo 27 años?

Student: I’m 27.

Teacher: ¿Cómo se dice “Tengo sueño”?

Student: I’m so tired.

Teacher: ¿Cómo se dice “Tengo prisa”? Sin prisa es…

Student: I’m hurry.

Teacher: Yeah. ¿Sin prisa es? Like, estar en una prisa. Decimos en inglés. Estar en una prisa. Estoy en una prisa.

Student: I’m hurry up.

Teacher: No, estoy en una…

Student: I’m in hurry up?

Teacher: No. En una prisa.

Student: I’m in a hurry up?

Teacher: In a hurry.

Student: In a hurry.

Student: Y “Hurry up” es cómo el…

Teacher: Hurry up es “Date prisa”. Hurry up es date prisa.

Student: Date prisa.

Student: ¿Date prisa?

Student: Hurry up.

Student: Aquí dice “Date caña”.

Teacher: Date prisa. Date caña. Date prisa. Ok. Tengo que irme porque tengo prisa.

Student: I have got to leave because I’m in a hurry.

Teacher: Excellent. Perfect. ¿Tienes prisa?

have got hurry

Student: You have hurry?

Teacher: No. Do you have hurry, no. ¿Cómo se dice “Tengo 27 años”?

Student: How old are you?

Teacher: ¡Are! Are.

Student: ¿Cómo es el afirmativo de “Tengo 27 años”? I’m 27 years.

Teacher: Y I don’t have 27 years. I’m. So, cuando tengo prisa “I’m…

Student: I’m hurry.

Teacher: I’m. Estoy en una prisa.

Student: I’m hurry. I’m in hurry?

 

Teacher: In a hurry.

Student: In a hurry. I’m in a hurry.

Teacher: Yes. ¿Tienes prisa?

Student: You are in a hurry? Are you in a hurry?

Teacher: ¡Yes!

Student: Are you in a hurry.

Teacher: Are you in a hurry.

 

Y nada más, gracias por escuchar la clase. Si quieres escuchar todos los podcast de inglés diario puedes ir a la web en inglesdiario.es metiendo en Google. Es el primer resultado que sale y espero que seguís disfrutando y me alegro que estáis escuchando. Gracias.

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Intermedio #11 – Tener que